Partneři
Kotva
Základní škola a Mateřská škola Litvínov, Ruská 2059, okres Most
Rozvrhy
Aktuality
Návrat žáků 9. ročníků do školy
5.5.2020

V souladu s usnesením vlády č. 491 ze dne 30. dubna 2020 je od 11. 5. umožněna za zvýšených hygienických podmínek daných Vládou ČR / MŠMT a školou osobní přítomnost žáků 9. ročníků pro účely přípravy na přijímací zkoušky.

Další informace ZDE.

Mapa webu
A
A
A

Výchovný poradce - praktické informace a dokumenty

Vloženo: 1.8.2019 | Zobrazeno: 912x

 Zpět na výchovného poradce

ZDE si můžete stáhnout vyhlášku o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 

Zde si můžete stáhnout vyhlášku o přijímacím řízení ke střednímu vzdělávání.

Zde si můžete stáhnout důležité informace týkající se přijímacího řízení: Evidenční lístek a informační dopis pro rodiče vycházejících žáků

Zde si můžete stáhnout Informace pro přijímání na střední školy a konzervatoře ve školním roce 2019/2020. 

Metodické doporučení Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy pro zajištění podmínek konání jednotné přijímací zkoušky uchazečů se speciálními vzdělávacími potřebami - ZDE

Jednotné zkušební schéma JPZ ve školním roce 2019/2020 (časový rozvrh) - ZDE.

Katalog středních škol na Mostecku - ZDE.


Informace určené pro přípravu k přijímacím zkouškám:

obsah didaktických testů, které jsou určeny pro přijímací zkoušky do oborů vzdělání poskytujících střední vzdělání s maturitní zkouškou, vychází ze schválených pedagogických dokumentů

Další informace naleznete na těchto webových stránkách

Hledání a výběr střední školy:

vyhledávání škol a oborů, zaměstnanost, statistiky, informace z úřadů práce ČR
přehled studijních oborů středních, vyšších odborných, vysokých a jazykových škol v ČR
průvodce světem povolání
stránky ministerstva školství
katalog středních škol

 

Hledání a výběr povolání:

úřad práce v Mostě
integrovaný systém typových pozic
informační systém o uplatnění absolventů škol na trhu práce
 
 

Dvacatero pro rodiče:

  • Nerozmazlujte mě. Vím dobře, že bych neměl dostat všechno, oč si řeknu – já vás jen zkouším.
  • Nebojte se být přísní a pevní. Mám to raději – cítím se tak bezpečnější.
  • Nedovolte, abych si vytvořil špatné návyky. Musím spoléhat na vás, že je včas odhalíte.
  • Nedělejte ze mě menšího, než jsem. Nutí mě to, abych se choval jako „velký“.
  • Nehubujte, nenadávejte a nedomlouvejte mi na veřejnosti. Daleko víc na mě zapůsobí, když si se mnou promluvíte v klidu a soukromí.
  • Nevnucujte mi, že mé chyby jsou těžké hříchy. Nabourává to můj smysl pro hodnoty.
  • Nenechte se příliš z míry, když řeknu, že vás nemám rád/a. Nejste to vy, koho nenávidím, ale vaše moc, která mě ohrožuje.
  • Nechraňte mě před všemi následky mého jednání. Potřebuji se někdy naučit snášet obtíže a bolest.
  • Nevěnujte přehnanou pozornost mým drobným poraněním a bolístkám. Dokážu se s nimi vyrovnat.
  • Nesekýrujte mě. Musel bych se bránit tím, že budu „hluchý“ a budu dělat mrtvého brouka.
  • Nedávejte ukvapené sliby. Pamatujte si, že se cítím mizerně, když se sliby nedodržují.
  • Nezapomínejte, že se nedokážu vždycky vyjádřit tak, jak bych chtěl. Nejsem proto někdy zcela přesný a nebývá mi rozumět.
  • Nepokoušejte nadměrně mou poctivost. Dostanu strach a pak lžu.
  • Nebuďte nedůslední. To mě úplně mate.
  • Neříkejte mi, že mě nemáte rádi. I když dělám příšerné věci.
  • Neříkejte, že mé obavy a strach jsou hlouposti. Pro mne jsou hrozivě skutečné a hodně pro mě znamená, že se mi snažíte porozumět.
  • Nesnažte se mi namluvit, že jste dokonalí a bezchybní. Hrozně mě šokuje, když zjistím, že to tak není.
  • Nikdy si nemyslete, že je pod vaši důstojnost se mi omluvit. Po upřímné omluvě se můj vztah k vám stává ještě vřelejším.
  • Nezapomínejte, jak rychle dospívám. Je to určitě těžké držet se mnou krok, ale prosím – snažte se.
  • Nezapomeňte, že nemohu dobře vyrůstat bez spousty lásky a laskavého porozumění. Ale to vám nemusím říkat, že ne?

Převzato ze situační analýzy Děti v České republice 1996, Český výbor pro UNICEF.